woensdag 3 juni 2015

Mr. Podenco op Ibiza, een bijzonder verhaal

Geblogt door Nancy Peppels
Elk jaar neem ik het mij weer voor. Op vakantie naar een nieuwe plek ergens in Europa. En elk jaar gaat het stiekem toch weer mis. De verleiding is te groot en dat gevoel komt naar boven rond de maand maart, april. Ook dit jaar ben ik er weer voor gevallen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat goede vrienden van mij dit keer net dat laatste zetje hebben gegeven. In april werd ik namelijk uitgenodigd om een week als gast te mogen verblijven in een schitterend appartement in de omgeving van Talamanca/Marina Botafoch, in Ibiza stad. Weg plannen, eerst naar Ibiza dit jaar en dan kijken we weer verder. 

Ibiza staat voor mij bekend om de prachtige natuur, mooie stranden, heerlijk eten, muziek om op te dansen en natuurlijk de Podenco (Ibicenco). Mensen om mij heen hebben eerder al het geluk gehad om op het eiland de Podenco in het wild te mogen aanschouwen. Ik had de vurige hoop dat het mij dit jaar ook zou overkomen. Daarover later meer. 

Ibiza inspireert mij, niet alleen vanwege eerder genoemde zaken. Maar ook vanwege het feit dat ik steeds vaker tassen ontwerp voor liefhebbers van de Podenco in Nederland en zelfs ver daarbuiten. Ik doe dit onder de naam Mr. Podenco. Dat het inmiddels niet alleen om tassen gaat, maar ook andere leuke Podenco gadgets kan je zien wanneer je mijn Facebook pagina bekijkt. Ook zie je dan dat mijn grootste inspiratie mijn eigen Podenco’s zijn.

Regelmatig organiseer ik leuke acties waar wij leuke Mr.Podenco gadgets weggeven, dus het is zeker de moeite waard eens te gaan kijken en ons uiteraard te volgen. 

Helaas was tijdens mijn bezoek aan Ibiza het weer zeer wisselvallig, ook weer een nieuwe ervaring. Maar dit gaf mij de mogelijkheid om mijn dag anders in te delen dan normaal. 

Mijn vrienden lieten mij kennis maken met Amante Beachclub in Cala Llonga (overigens een prachtige plek om te trouwen en daar kan Island Weddings Ibiza je alles over te vertellen), op mijn beurt liet ik mijn vrienden kennis maken met misschien wel de beste Paella van het eiland die van Sa Caleta in Sant Jordi. En zo kan ik nog wel even doorgaan met alle geweldige restaurants, bars, beachclubs en feestjes. Noemenswaardig is een feest midden in Dalt Vila met uitzicht op de stad en ondermeer de deejays Luciano en Solomun, helemaal te gek! 


De leukste ervaring draaide toch weer om die Podenco. Op mijn zoektocht naar de wilde Podenco kwam ik oog in oog te staan met een bijzondere versie van deze elegante en sierlijke Spaanse jachthond die ondermeer zijn oorsprong vindt op dit eiland. Deze ontmoeting vond plaats op de boulevard van Santa Eularia de Riu. Beeldend kunstenaar Andreu Moreno heeft op diverse plekken op Ibiza een eerbetoon aan de Podenco gebracht middels prachtige sculpturen. De Podenco verdient meer waardering, niet alleen op Ibiza, maar in geheel Spanje. 

Dit bleek ook tijdens een spontaan bezoek aan het landgoed van Abraham Barroso Sabino. Abraham heeft, naast zijn werk in Babylon Beach, er voor gekozen als een ware dieren-weldoener door het leven te gaan. Hij red dieren in nood die nergens op het eiland meer een kans krijgen. Er vond een inzamelingsactie voor de particuliere dierenopvang van Abraham plaats tijdens mijn verblijf. Dit was mijn kans! Naast het feit dat ik de mogelijkheid had het goede werk van Abraham zelf te kunnen ervaren, zou ik hier zo maar eens oog in oog kunnen staan met een wilde Podenco. Na een bijbelse tocht van meer dan anderhalf uur, vond ik het landgoed van Abraham in het noorden van het eiland (omgeving San Joan de Labritja).

Het was gelukt, missie geslaagd en de
mogelijkheid om Abraham en Mojis Sancturay mijn steun te geven met de donatie van een Mr. Podenco clutch. Deze werd uiteraard verkocht met 100% opbrengst voor zijn geïmproviseerde asiel. Die wilde Podenco heb ik zeker ook nog gezien en deden mij enorm denken aan mijn eigen Podenco’s (die uit logeren waren in Nederland). En zo bekroop mij toch ineens een gevoel van heimwee, ondanks een vakantie met indrukwekkende ervaring, dieren met een bijzonder verhaal en mensen die zich inzetten voor een ander. Ik hoop je snel weer te zien Ibiza, maar eerst de rest van Europa verkennen..


Nancy Peppels (Mr. Podenco) 










Wil jij meer weten van Mr. Podenco dan moet je nog heel even wachten op haar website, hier wordt op dit moment hard aan gewerkt
Maar, ben jij geïnteresseerd in Mr. Podenco Ibiza tassen en andere gadgets dan kun je tot die tijd voor alles op haar Facebook pagina terecht. Vragen, opdrachten en bestellingen ze zit er klaar voor!!
Bedankt voor je super leuke Ibiza update met je geweldige steun aan Mojis hierin Nancy, we horen graag in de toekomst nog meer van je. 
liefs IWI crew x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.